dimarts, 26 de novembre de 2013

Resum de l'activitat del 26 de novembre: Ensenyar a menjar és ensenyar a crèixer

El passat dimarts 26 de novembre vam tenir el plaer de compartir una xerrada amb la Mar Dalmases dietista-nutricionista
 
Vam repassar la piràmide nutricional
 
 
 
Els aliments de consum ocasional són principalment els què contenen sucre, sal i greix de mala qualitat (carns grasses, botifarres, hamburgueses, paté, mantega, refrescs i sucs de fruita envasats, patates xip i altres snakcs ....)
 
Els aliments de consum setmanal poden anar de 4 a o 6 unitats d'ous, 2-4 racions de llegums, 3-4 racions de carn amb baix contingut amb greix (pollastre, gall d'indi, conill) i 2-3 racions de peix (limitant el consum de peix espasa, tonyina vermella, caps de marisc)
 
Els aliments de consum diari són 5 fruites i verdures, 4-6 racions de cereals integrats o tubercles, 3-6 racions d'oli d'oliva verge, 2-3 racions de llet i derivats amb baix contingut de greix
 
 
 
 
Alguns dels consells que ens va indicar:
- L'alimentació ha de ser adaptada a l'edat, cultura, horaris ....
- L'alimentació ha de ser variada, combinant aliments segons l'estació de l'any
 
- L'alimentació ha de ser suficient sense dèficit ni excés de cap nutrient.
 
- Cal oferir aliments saludables: respectant l'apetència de l'infant, menjant en família sempre que es pugui i creant un ambient agradable i relaxat i fins i tot compartint les feines relacionades amb l'alimentació
 
- No forçar o castigar per no menjar, mostrar angoixa o donar per fet que un aliment no agrada, ni substituir aliments rebutjats per altres de més acceptació o utilitzar aliments com a premi o per calmar disgustos
 
- No mostrar obsessions pel pes
 
- Donant exemple als nostres fills és la única manera que n'aprenguin
 
Va ser una xerrada interessantíssima, amb moltes ganes de profunditzar més en el tema. Els serveis que ofereix la Mar són:
 

 
 
Moltes gràcies a totes les famílies que vau poder compartir amb nosaltres aquesta estona